tirsdag den 15. januar 2013

Pigetøj

Ja ja selv om jeg kun har drenge, så har jeg da heldigvis en lille niece, så jeg kan få stillet min lyst til at sy noget pigetøj :) Og det er hvad det er blevet til i første omgang...





Jeg har en søster som ikke er til det helt vild feminine tøj, men er efterhånden også blevet spurgt så mange gang til om hendes datter er en dreng, at jeg godt synes der må være lidt lyserød på ;)

De mønstrede bukser er syet af et stof fra Stof og Stil. Fine pige bukser og mønster men i "drengefarver". Cowboybukserne syede jeg egentlig til William, men fik lavet flere fejl og de endte altså med at kunne passe Lena i stedet for... Ups - men godt der kom noget godt ud af det. Bagpå har jeg sat et par hajer af strygestof, så bliver de lidt rå, men dog stadig feminine.

Vesten er strikket i en sart lyseblå, med mørkeblå knapper, syet fast med en pink tråd, det fungere rigtig fint til begge par bukser. (Vesten er strikket ud fra opskriften her)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar