mandag den 20. februar 2012

Hæklede lysestager til mig selv

Så fik jeg lavede nogle hæklede lysestager til os selv også! Det blev i blå/grønne nuancer. Til at starte med hæklede jeg dem bare op til kanten, som dem jeg lavede til Jette. Men da disse ret små, faldt det hæklede hele tiden ned og hang et godt stykke under glaskanten, hvilket irriterede mig. Så jeg satte mig en eftermiddag og fik hæklet et par runder mere på hver stage hvor jeg tog 1 ind i hver 3. hvilket gør at den strammer lidt sammen og derfor får en pæn afslutning og bliver på glasset!
Man skal dog endelig ikke hækle for langt ind, for så risikere man at der går ild i garnet når de tændes eller er tændt!

2 kommentarer:

  1. Jeg er jo hel vild med dine urtepotteskjuler, men jeg kan bare ikke selv udtænke en opskrift?? Har du noget du følger?? Vh Pernille

    SvarSlet
  2. Hej Pernille!
    Ja, jeg er også selv ret glad for resultatet og man kan bare lave så mange forskellige:)
    Jeg har ikke fulgt nogen opskrift, men starter bare med en magiske ring og hækler to fastmasker i hver maske i næste runde, herefter har jeg egentlig bare taget den lidt på slum, hvor mange jeg har hæklet i hver så jeg har fået en flad bund!
    Når det runde hæklede stykke er knap så stor på den urtepotte du ønsker at beklæde hæklet du en fastmaske i hver maske. Hvis det er en urtepotte skjuler med "hæld" hækler du ca en ekstra fastmaske i hver anden runde... Også alt efter hvor meget den "hælder"...
    Ved ikke om det overhovedet giver mening... Spørg endelig nærmere ind, men jeg er meget en person som bare gør noget;)
    God fornøjelse!
    Mvh Ulla

    SvarSlet